Saturday, 5 May 2012

rehat bersame novel "MANISNYE CINTA"


      hey peeps ! yg sebel0m nie anis buad citer pasal novel "3600 saat".. dan skarg anis dah dpt jumpe buku baru., buku novel "manisnye cinta" ... buku nie memang best! buku nie adelah buku yg ke-2 anis suke >,<  anis x bace p0n buku nie, cume anis dgr citer dr kwn je lha.. bilerr dier citer tu anis rase sweet sgt..x leh nak gmbrkan..haha.. ^.^ merate2 anis cari buku nie.. tp xder, mingkin TOP sgt kott buku n0vel nie..anis macam x caye je org yg buad citer nie name ANIS., [ceh nak bangger plax aku nie kan ?] hihi.. :P kal0 korg nak bace., anis b0le kasi sinopsis dier------>
SINOPSIS :  akhirnye kite lafazkan jua melalui suare hati :)
  Apakah nilai sebuag cinta bagi seorang gadis berlesung pipit bernama Ifti Liyana? Sejak bertahun-tahun, sayangnya pada Fredo tidak pernah melimpah. Nalurinya sentiasa menidakkan, benarkah mereka bercinta? Akhirnya, mereka kian jauh dan lelaki itu membawa haluan sendiri. Dia sendiri pasrah!

Namun, pandang pertamanya dengan Nazmi, memutikkan perasaan yang aneh. Lelaki itu yang sekejap ada dan hilang seperti menyeru-nyeru semangatnya. Dirinya ibarat mengejar bayang-bayang. Namun, keegonnya sering kali menepis kata hatinya. Tetapi bagaimana dengan rindu yang sarat ini?
Berbolak-balik rasa hatinya. Antara keinginan untuk menyayangi dengan rasa pesimis terhadap kejujuran seorang lelaki. Dalam benci ada rindu, dalam sayang dia jadi keliru, apakah Nazmi benar-benar setia pada yang satu?
Ah.. Sukarnya melafazkan kata maaf bila prasangka hampir meleburkan sebuah impian. Ifti Liyana akhirnya akur, cemburu buta dan hipokrit bukanlah sifat terpuji. Dia mengakui, Nazmi lelaki sejati yang diimpikan selama ini.
                                                                           ~the end~
      *seronok bace buku nie,macam diawang awangan . Seolah olah dairi kisah cinta yg baru nak berputik . Kisah ifti yg slaloo menafikan rase cinta dihatinya  ^.^

       



                      
suka ? like la :D

1 comment: