Friday, 18 May 2012

rindu atuk :(

                                                
      haih...! dah berbulan dah arwah atuk anis meninggal..bulan 12 ta0n lps yg lalu... tp., sampai skarg anis masih x b0leh lupekan kesedihan itu... sbb ? time arwah atuk anis dah nak pergi~ anis sorg je cucu yg  tak sempat nak cium dahi atuk... coz time uh anis ade kt kelantan.. sebelom atuk anis pergi~ anis mimpi yg atuk anis  sehat... bangun pagi tu anis ingat anis nak call ibu..sbb nak ckp " atuk mesti dah sehat kan ? " tp..anis nak mkn dulu baru anis call.. andthen .. suddenly atuk anis yg duk kelantan nie kate yg atuk anis dah ******* anis terus naik atas..dan menangis ! anis macam rase nak jerit je kuad2... Sape tak sedih..ye ar..anis nie dah ler cucu kesayangan atuk.., patotnye..cucu kesayangan atuk lah wajib pergi tgk pengebumian atuk.. anis rase sedih sgt.. 
     sebel0m anis nak gi kelantan, ayah anis kate.. "jgn lah duk lame2 kt kelantan tuh.. " anis p0n rase pelik ? rase tak sedap hati p0n ade... tp.walauapep0n, anis tetap degil! anis tetap nak gi... tp., akirnye., disebalik percakapan ayah ade maksud yg tersulit... aku menyesal! menyesal! sangad2 !... kenape lah harus terjadi macam nie ? "ya Allah... kau tabahkanlah hambamu ini ya Allah, moga2 atuk aku ditempatkan org2 yg beriman~" dan skarg.. anis hanya mampu berdoa... :(

       "
Batu Nisan @ batu sungai... Moga aman bersemadai di alam sana.. Allahyarham Ahmad bin Yaakob "

                 

         

suka ? like la :D

1 comment:

  1. karena kematian selalu datang tiba-tiba.. dan tak seorangpun kan tau kapan gilirannya...

    " mari siapkan bekal tuk menyambut ajal kita...
    tentukan arah hidup, fokus taati Ilahi selamanya.. :)

    ReplyDelete